Zdrowa dieta na nadciśnienie

Nadciśnienie staje się wśród polaków powoli bardzo poważnym schorzeniem. Staje się wręcz epidemią. Jesteśmy bowiem narodem leniwym. Co najgorsze niczym papugi przejmujemy zachodni styl życia, dużo jemy a mało się ruszamy. Na dodatek to co jemy nie jest nam w stanie dostarczyć wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Jeśli więc już borykamy się z problemem nadciśnienia tętniczego to musimy wiedzieć że same lekarstwa nie zmienią naszej kondycji. Bezwzględnie potrzebna jest zmiana nawyków żywieniowych. Należy jeść zdecydowanie więcej warzyw i owoców, wyeliminować niezdrowe produkty, w tym przetworzoną żywność oraz napoje gazowane. Diecie na nadciśnienie nie służy również sól. Najlepiej jest jeśli wyrzucimy solniczkę z naszego jadłospisu, z kuchni a na pewno już z życia. W przypadku nadciśnienia tętniczego bezwzględnie też wskazana jest duża dawka ruchu. Wracając jednak do diety. W przypadku nadciśnienia tętniczego lepiej zapomnieć o tłustych potrawach. Co najmniej trzy razy w tygodniu należy spożywać ryby bogate w kwasy omega 3 oraz omega 6. Jest to skuteczny sposób na obniżenie złego cholesterolu. Najlepiej jest również wszystkie posiłki przyrządzać na parze. W ten sposób zostaną zachowane wszystkie wartościowe składniki odżywcze. Wbrew pozorom stosowanie zdrowych zasad odżywiania nie jest trudne a może znacząco polepszyć nasze zdrowie.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply